Jaaroverzicht 2015

De laatste dag van 2015… een ideaal moment om eens terug te blikken op de voorbije 12 maanden. Dit was mijn jaar:

• Misschien zagen jullie het al op Instagram, maar 2015 was vooral gevuld met héél veel lekker eten. Ik kookte meestal zelf, maar we gingen ook regelmatig uiteten. Sinds kort schrijf ik hier ook over op Julienne, en ik merk dat die berichten heel vaak bezocht worden, dus in 2016 mogen jullie zeker nog meer reviews verwachten!

• Samen met Fieke van Fiekefatjerietjes begon ik met #kookboekweek, een topinitiatief, al zeg ik het zelf 😉 meer uitleg vind je hier

• Ik gaf enkele kookworkshops en presentaties, en ontving vooral heel veel mensen in mijn diëtistenpraktijk. Hopelijk hielp ik enkelen van hen definitief op weg naar een gezonde(re) levensstijl!

• Ook ikzelf leerde bij dit jaar: ik ging naar studiedagen en infoavonden, volgde een cursus bedrijfsbeheer en las vooral heel veel. Weinig dingen die mijn nieuwsgierige aard zo bevredigen als bijleren

• Er werd ook wat afgereisd: we vierden onze huwelijksverjaardag in Parijs, brachten 10 heerlijke dagen door in Portugal, en knepen er even tussenuit voor een lang weekend in Zeeland. Tussendoor deden we ook enkele heerlijke dagtripjes. Maar toch: nothing like home! 2015 was het eerste volledige jaar in ons eigen huis, en we voelen ons hier geweldig goed: ruimte, licht, groen, een fijn dorp… Meer konden we ons niet wensen toen we op zoek gingen naar een eigen nestje.

• Het jaar werd ingezet met heel veel rugpijn, maar dankzij medicatie, een fantastische dokter/chiropractor en veel lichaamsbeweging kan ik intussen zeggen dat ik de meeste dagen volledig pijnvrij ben. Ongelofelijk hoe je eigen lijf je zo kan tegenwerken… Voor 2016 wens ik mezelf en iedereen rond mij dus maar één ding toe: een goede gezondheid!

• 2015 was ook een jaar vol liefde: we konden dat voelen op de verschillende trouwfeesten waar we aanwezig waren. Daarnaast mochten we heel wat baby’tjes verwelkomen in onze familie en vriendenkring. Maar we moesten ook afscheid nemen van een klein meisje dat we maar al te graag hadden leren kennen…

• We adopteerden een schattige mops, Lua, en zouden haar voor geen geld ter wereld meer kunnen missen!

Wat 2016 brengt? Dat zullen we allemaal wel nog zien. Sowieso blijf ik vol goesting voort bloggen, en mogen jullie zeker nog veel recepten, reviews en kookboekweken verwachten! Ik wil mezelf ook uitdagen om vaker creatief aan de slag te gaan, en enkele DIY‘s met jullie te delen. Ook wil ik heel graag meedoen met de Verbeelding Book Challenge 2016 die Kathleen aankondigde.

Dan rest me tot slot niets meer dan jullie een prachtig 2016 toe te wensen, vol leuks en lekkers.

CIMG6504

1. Greet

december 31, 2015 at 14:03

Een mooi jaaroverzicht, Silke! Ik wens je een fijn en gezond (pijnvrij) 2016! Ik kijk alvast uit naar je blogposts in het nieuwe jaar.

december 31, 2015 at 14:27

Dankjewel, Greet! Voor jou hetzelfde!

2. Hilde

december 31, 2015 at 14:35

Ook hier een mooi jaaroverzicht. Die reviews ben ik graag komen lezen. Dus heel graag meer van dat in 2016. Ook voor jou een boeiend, gezond en lekker 2016, Silke!

december 31, 2015 at 14:43

Bedankt, Hilde! Ik heb nog heel wat adresjes die ik wil uittesten, ook buiten Gent, dus dat komt zeker in orde 🙂

3. gerhilde maakt

december 31, 2015 at 15:43

Leuk overzicht. Een goede gezondheid in 2016 en de komende jaren, rugpijn is echt niet fijn …

december 31, 2015 at 17:20

Merci, Gerhilde! Idem voor jou!

4. fieke

januari 1, 2016 at 19:25

Mooi overzicht! Altijd jammer van de trieste momenten, maar je moet vooral de mooie herinneringen koesteren. Ik duim ook voor een pijnvrij 2016 voor jou! Nog heel veel bloggoesting gewenst, en dat we in 2016 misschien samen nog wat nieuwe resto’s en zo kunnen uitproberen!

januari 1, 2016 at 19:49

Op het positieve focussen, dat is altijd het allerbeste 🙂 en dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen… Ik kijk al uit naar onze dates in 2016!

5. Le petit requin

januari 7, 2016 at 12:36

Mooi overzicht met gelukkig veel mooie momenten als balsem voor de triestige.
    Je mag met recht en rede kookboekweek een topinitiatief noemen; zonder jullie zou ik bijlange zoveel niet uit onze kookboeken klaarmaken 🙂
    Ook voor jou een heel fijn en hopelijk pijnvrij (rugpijn is zo’n merde!) jaar gewenst!

januari 7, 2016 at 20:19

Fijn dat je zo enthousiast bent over kookboekweek!
      Ik las dat jij ook last hebt van je rug, dus ook voor jou hoop ik op een pijnloos jaar…

januari 10, 2016 at 12:43

Dankjewel! Hetzelfde!